Im wyżej tym widoczniej, czyli dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne

Im wyżej tym widoczniej, czyli dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne

Jaka jest aktualnie najskuteczniejsza forma reklamy w Internecie? Jak efektywnie pozyskiwać nowych klientów? Co zrobić, by nasza strona internetowa była częściej oglądana? Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Dowiedz się, co to jest pozycjonowanie naturalne oraz dlaczego warto pozycjonować swoje strony WWW.

 

Czy jesteś dobrze widoczny w Internecie ?

Samo posiadanie strony internetowej nie wystarcza, by skutecznie pozyskiwać nowych klientów. Twoją stronę WWW muszą odnaleźć potencjalni klienci. Dlatego musisz wiedzieć, w jaki sposób poszukują oni informacji, z jakich narzędzi korzystają, jaki jest ich poziom znajomości Internetu. Decydując się na reklamę w Internecie musisz mieć na uwadze fakt, że ponad 90% użytkowników, aby znaleźć interesujący ich produkt lub usługę, wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę GOOGLE. Wyszukiwarka w ciągu kilku sekund indeksuje dostępne w Internecie strony WWW, tematycznie związane z wpisanym przed chwilą zapytaniem i prezentuje użytkownikowi kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy wyników dla jego zapytania. Na przykład, dla frazy nauka jazdy wyszukiwarka GOOGLE prezentuje aż 1 830 tysięcy wyników.

 

Uwaga!

Jeśli link do Twojej strony WWW nie wyświetla się na pierwszej lub drugiej stronie wyników wyszukiwania, oznacza to, że prawdopodobnie straciłeś potencjalnego klienta, który szukał Twoich produktów lub usług, ale nie znalazł Twojej strony internetowej!

 

Zróbmy mały „test na pozycjonowanie”:

  1. Wybierz najważniejsze słowo kluczowe dla Twojej firmy i branży. (Jeśli np. prowadzisz sklep internetowy z nadkolami do samochodów, to jednym z ważniejszych haseł będzie dla Ciebie fraza nadkola samochodowe).
  2. Wpisz wybraną frazę w wyszukiwarkę GOOGLE.
  3. Sprawdź, na której pozycji w wynikach wyszukiwania jest Twoja strona.

 

Wyniki:

  • Jeśli adres Twojej strony pojawił się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, na pozycjach 1-3, to masz pewność, że Twoja strona WWW bardzo dobrze się pozycjonuje, a Ty dzięki temu codziennie pozyskujesz nowych klientów.
  • Pozycja od 4 do 10 oznacza, że Twoja strona dobrze się pozycjonuje w GOOGLE, ale możesz stracić około 50% potencjalnych klientów, którzy zainteresują się usługami lub produktami Twojej konkurencji z pozycji 1-3.
  • Jeśli link do Twojej strony WWW nie wyświetla się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, tracisz około 70% potencjalnych klientów.
  • Jeśli Twoja strona wyświetla się dopiero na trzeciej, czwartej lub piątej stronie wyników wyszukiwania, to tracisz około 90% potencjalnych klientów, ponieważ użytkownicy Internetu analizują i porównują maksymalnie 10-20 wyników wyszukiwania.

 

Co to jest pozycjonowanie i dlaczego warto je stosować ?

Pozycjonowanie naturalne (zwane również organicznym) to podnoszenie pozycji danej strony WWW na wybrane frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania.

Reklama w wyszukiwarce (np. w GOOGLE) to reklama dopasowana do potrzeb konkretnego internauty. Dany produkt (strona internetowa) jest oferowany użytkownikowi wyszukiwarki dokładnie wtedy, gdy ten go szuka przy pomocy wyszukiwarki.

W wynikach wyszukiwania pojawiają się wyłącznie teksty reklamowe związane ze zgłoszonym przed chwilą zapytaniem. Oznacza to, że użytkownik ma do czynienia jedynie z tekstami reklamującymi to, co go w tym momencie interesuje. Dzięki temu pozycjonowanie organiczne w GOOGLE jest aktualnie jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji strony WWW w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *